tisdag 16 september 2014

Vad jag tror Sverige behöver är lite mer Rock´n Roll

Ja nu sitter vi i det vacuum som jag tror man kallar för interrimsministär.. Ett otroligt osexigt ord!
Betydelsen är att den avgående regeringen har ansvar men begränsad makt för Sverige fram tills den nya tar vid, vid Riksdagens öppnande. Jag tror det är riktigt osexigt att ingå i denna interrimsministär också...!

Men lite intressant är det för jag tror på ett sätt att det är rätt nära deras ambition att leda och ta ansvar, att ansvara för just Sverige, men att lämna över makten till människan att ta ansvar för sitt egna liv. Med kunskaper från årets valrörelse kan man konstatera att V och framförallt S är ute efter makt, makt över människan. För att få den makten har man använt sig av vilka medel som helst. Vad det kommer att betyda för oss som land och befolkning får vi se med tiden. Det har även drabbat ett väldigt naivt V. Hade man gjort sin läxa och läst lite politisk historia, så hade Jonas och hans gäng troligen använt den kunskapen och sett S agera själva och ägnat sig själv åt sina löften att bekämpa SD och intoleransen. Men å andra sidan vet jag inte om Jonas bara spelat dum eller om han är dum på riktigt, med tanke på hans otroliga brister i faktakunskap och organisation som han visat upp under det senaste året. Så det var nog att hoppas för mycket att han skulle infria sitt löfte.

Men med valet som historia och valrörelsen som förhistoria, kan jag konstatera efter att ha sett resultatet att det saknas Rock´n Roll i Svensk politik och i Sverige som land. Det har kanaliserats så mycket hat, svartmålning och lögner att frågan är om det verkligen är sopförbränningen i Västerås hamn som skapat odören i sommar. Låt oss vända den trenden!  Tillsätt det som Rock´n Roll står för, kärlek, respekt, tolerans och att låta människor tro på och förverkliga sina drömmar borde vara något som alla möts av varje dag! Jag tror också att vi behöver mer passion i våra liv och att våga utmana oss själva med att pröva nya mönster både i tanke och handling, men framförallt släppa jantelag och avundsjuka för att göra oss själva fria att våga utvecklas.

Med tanke på gårdagen soliga väder men mulna Svenskar som jag mötte, så vill jag från och med idag utmana alla att vända på några begrepp för att våga se världen och upptäcka dina medmänniskor på ett ljusare sätt. Våga tro på den du möter och ge den en chans att både växa och bemöta dig med samma tro.

Politiskt sett är vi verkligen i en orilig tid just nu, men till nästa val så kommer den etablerade politiken att utmanas av mer Rock´n Roll. Livet är en resa så kom ihåg att tro på att du kan göra skillnad både för dig själv och din omgivning! Journey Don't stop belivin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar