torsdag 26 april 2012

Tack tack tack!

Jaha; så var den stora dagen här!

Har inte känt någon som helst stress inför att bli mogen yngreäldreåring...
Känner mig mycket piggare och energifylld än på många år, så allt är bara positivt!

Vill passapå att tacka alla för alla gratulationer som jag fått och som varit av varierande modeller, även den mest avantgarde varianten...

Dagen började med ett Chicagomål på Statoil Häggvik och slutade, nåja den är inte helt slut än, men sista målet för dagen var en fantastisk middag på Franks! Sitter nu och avrundar kvällen med lite tankar om framtiden i skimrett av bubbel från Pol Roger!
På något sätt så kan jag inte bara se framåt och lägga kursen utan att se lite i backspegeln och reflektera över vad som tagit mig hit där jag är idag!

Mycket arbete...!!

Jo; har jag har jobbat mycket och länge, men jag tycker det är riktigt roligt att jobba och ha mycket för mig! Allt jag gjort har inte varit lyckat, men ändå gett mig en lärdom eller visdom på något sätt. På något sätt s¨å tycker jag att det som har gått som på räls och varit enkelt har gett mig mindre lärdomar än det jag fått kämpa för, så att den visdom jag kan dela med mig av är att det lönar sig att kämpa mot det mål som är viktigt för mig!
Det är inte alltid det är lätt att se vägen dit från början, men vågar man öppna sig och betala ett pris för att nå framåt, så finns det mycket att nå och vägen kan bli väldigt lärorik!

Av alla lärdomar jag fått så är den att våga släppa det som bara dränerar mig på energi, mest värdefull. Välj en annan väg helt enkelt. Därmed inte sagt att allt måste glida som allra minst friktionsfritt, för det gör det i princip bara när man uppfyller andras önskningar. Kan vara kul ett tag men man blir väldig tom efteråt!

Jag önskar alla ett fantastiskt bra och innehållsrikt liv och nyckeln till det håller vi alla själva i och den ser väldigt olika ut från person till person!

I glaset bland bubblorna kan jag se den enklaste av alla visdomar: Det har tagit 50 år att bli ett halvsekel år gammal!

Återigen tack för all uppvaktning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar