fredag 27 april 2012

Hva goer vi nu, lille du?

Musik musik musik!

Det finns väl inget som kan invadera hjärnan och ta så mycket plats som musik?
En refräng, ett bra komp, en lite stöddig basgång eller bara en textrad, kan verkligen slå sig fast i huvudet när man minst anar det!

Det har varit lite för lite sömn några dygn nu, så mitt i kontorsarbetet som just nu känns... omfattande, så lever hjärnan sitt eget liv och kommer dragande med olika slingor av musik för att liva upp tillställningen. Tror jag i alla fall?
För det kan väl inte vara för att distrahera mig ..?? :-/

Sitter och tokstirrar på ena skärmen (har fyra och tre datorer..), när solen bryter igenom min björk utanför fönstret. Strålarna verkligen borrar sig in mellan skärmarna och vips så ekar det "Oh´Boy vicket vackert väder, solen skiner idaaau" i mitt huvud! Snabbt letar jag fram Spotify-ikonen och inom några sekunder hör jag Peps lite säregna röst leta sig ur högtalarna. En rätt skön känsla av försommar börja spira på kontoret. som tur är har jag utrustat det med lite allehanda instrument, så här kan jag köra playalong varianten utan någon större ansträngning.
Hmm... 4:04 var den inte längre?

Jäklar nu hamnade jag 4:04 efter i schemat också!

Skrivbordet ser ut som ett kaos med papper överallt och allehanda kontorsverktyg. Dagens projekt var att ta mig ner till träytan på bordet och se om det är Bok eller Ek. Funderar på att skaffa ett litet avlastningsbord, så jag måste ju se vad det är för trä så jag köper något som passar. För dom finns väl inte med laminerat papper på direkt? Ska kolla med  Helena Köhl som har den utmärka homestylingsidan!

För rätt många år sedan hörde jag berättas om det papperslösa samhället. Nu menade man nog inte de "papperslösa" flyktingarna, utan mer att det skulle bli fullständigt ute med papper eftersom allt skulle kommuniceras via TV och Datorer. Jo jo; vi är inte där ännu! Inte jag i alla fall!
Med den utveckling vi ändå haft med kommunikationssamhället och med tanke på att jag har dessa tre datorer, så borde mitt kontor vara fullständigt befriat från allt vad papper heter, kanske till och med svårt att hitta papper på toaletten...  Men jag fullständigt drunknar i alla papper!
Visst firman är rätt stor så mycket blir det där, men här dansar ... jahapp "Private dancer"..  det in papper i sån stor mängd att jag knapp har plats för datorerna. Ska det vara så? Var det inte tvärt om?

Kanske är det musikens fel alltihop, eller rättare sagt min kärlek till musiken som ställer till problem. har inte hittat någon bra låt att associera returpappersinsamling med. "Panta mera" funkar när jag samlar in burkarna och PET-flaskorna.

Läser en rubrik på dagens VLT som ligger bredvid mig: "Kvinna fick fel njure bortopererad"..
Undrar jag om de har musik till jobbet på kirurgen, vad spelar dom i så fall nu?
Hva goer vi nu, lille du?

Rock on!

3 kommentarer:

  1. Känner igen fenomenet...alldeles för många slingor till allehanda situationer, tankar och begrepp som susar förbi en....

    "Sommar, sommar, sommar" med Radions Underhållningsorkester - snacka om sommarslinga - say no more!;-)

    "Return to sender" kanske skulle funka som miljöstationstänk? Varför inte införa pant på alla förpackningar och låta tillverkarna klura ut nya processer för återanvändning.

    "Cuts you up" med Peter Murphy kanske inte är alltför kul i sammanhanget med njuroperationen..men ändock en slinga.

    Det här tog ett par minuter från mitt schema, bäst att sätta fart - "Du ska inte tro det blir sommar, ifall inte nån sätter fart...";-)

    Ha dé!

    SvaraRadera
  2. Climbing up on Solsbury Hill....

    SvaraRadera
  3. Det är vemod....på tal om det: "Wallflower"

    SvaraRadera