lördag 7 april 2012

Sexig mat

Har en böjelse för att göra olika tester i dagstidningar, allt från körskolefrågor till filmcitat. Gillar att kolla min allmänbildning på ett otvunget och avslappnat sätt utan att behöva tävla mot någon mer än mig själv.
Dagens fråga var: "Kan du den sexiga maten?"
En fråga som inte behövde ställas två gånger för att väcka mitt intresse.

Tankarna om en sinnlig middag med den käraste där maten blir en del av den totala upplevelsen när man slukas av varandra i en het och kreativ kärleksstund, var det som färgade mig INNAN jag gjorde testet.

För visst är det inte helt oviktigt vad man äter, dricker och stimulerar både smaklökar och luktsinne, allt som kan förknippas med en fulländad sexuell upplevelse.Sex är för mig något man gärna har på fastnade mage med lite retande hunger. (För det finns väl inget mer osexigt än mat som ger gaser..). Där spelar även omgivningen en roll och det finns otroligt många platser och tillfällen som kan öka den erotiska upplevelsen. När man slår samman allt detta och skapar sin egen sinnebild över vad frågan gällde så upplevde jag "sexig mat" som den mat man måste avbryta själva akten för att äta för att öka upplevelsen och orka njuta av varandra en stund till..
Då gäller det att ha champangen och chokladen inom räckhåll och kanske någon enkel plockmat som lätt kan tas med till en plats där man för tillfället slagit upp sitt sinnliga läger.
Det kan vara allt från sovrum och kök till bubbelbad och balkonger, allt efter vad som retat fantasin just då, så matens praktiska del är att den måste vara lätt att få med sig.

Besvikelse!

Testet handlade om matens innhåll... Tillräckligt mycket järn och zink för att männen ska gå igång och sojabönor och selleri för kvinnors ökade sexlust...

Trodde inte det var maten som skapade lusten faktiskt utan möjligtvis höjde den redan höga! Lite som att höra sin favoritmusik live. Men visst, det finns säkert en ren medicinsk nytta med "sexig mat", har bara svårt att se mig själv sitta och äta järnrik blodpudding i bubbelbadet tillsammans med min käraste date som sippar lagom utmätt mängd röttvin och lapar sojabönor. Känns som själva erotiken får sig en törn där. Eller rättare sagt: "var fan tog sexigheten vägen?"

Med tanke på att all mat ska vara märkt med ursprung och innehållsdeklaration, så borde den kanske också märkas med någon symbol för sexig mat. Likt "Nyckhålsmärkning" för att hitta nyttigare mat. Vad loggon skulle vara lämnar jag upp till allas fantasi att avgöra, men kanske vore det något för något matprogram med självaktning att utlysa en tävling om.

För er som kommer ihåg de skojiga kockarna Werner und Werner, som hade den klassiska sägningen: "det går precis lika bra med selleri", har nu fått svar på vad det hela gällde. Frågan kom från en småkåt hemmfru från Bandhagen i studiopubliken och som undrade varför de aldrig hade Julio Iglesias som gäst, men endast svaret fanns med i programmet...

Ha en sexig Påskmiddag..!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar