tisdag 27 mars 2012

Åldersnoja? Nä; Bara glad!

Fick en liten egoboost idag!
Var och klippte mig hos bästa frissan och vi började prata ålder, hon gissade fel med många år åt "rätt håll" på mig! Det var smickrande... Måste köpa en dagens ros som tack!

För även om jag egentligen inte känner någon stress alls över min ålder utan känner mig starkare och piggare (nåja inte igår kanske...) än på många år, så är det alltid en liten boost att få höra att jag i alla fall inte ser såååå gammal ut.
Och ålder som begrepp är väl i nutid ändå rätt förlegat. Allt handlar ju ändå om vad man lyckats fylla sin tid med. It´s not the years it´s the mileage..

Träffade en livsstilskonsult tror jag hon kallade sig (svår titel), som gjorde en uträkning på flera delar av mitt liv fram tills nu. Det visade att jag var mycket äldre än min faktiska ålder när det gällde min arbetade tid. Jag har tydligen jobbat så mycket att jag statistiskt snart är pensionär. Å andra sidan var min nyfikenhet på livet och mitt intresse för nya intryck så stort att jag knappt kommit ur puberteten.
Komplex kan man kalla det!
Jag vet inte hur seriöst detta var men lite glad blev jag i alla fall över att ha en 60-årings arbetsliverfarenhet och 20-årings go.
Mycket handlar ändå om att känna glädje för vem jag är och vad jag gör. Ålder är ett relativt begrepp och jag har själv all möjlighet i världen att påverka det begreppet. Det handlar mest om min syn på mig själv och mina förväntningar på min integration i omvärlden. Jag har aldrig förväntat mig att livet ska ge mig något revolutionerande, utan försöker hitta guldkornen i tillvaron. Guldkorn kan finnas var som helst!

Var och klippte mig idag och är nu bara glad!

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar