tisdag 20 mars 2012

Hej,

Idag är en stor dag för mig. Kliver ur sängen och betraktar mig själv i spegeln och tänker; "fan Mats du är snart 50 och borde vara vuxen nog att börja blogga?"

Sagt och gjort och med lite hjälp av kompisen Helena som är riktigt bra på att blogga och är min förebild, så sitter jag nu här med pannan i djupa veck och undrar vad jag gett mig in på..!
Bloggen ska handla lite om mina vardagsbetraktelser utifrån mig som musiker, VD och ledare för ett företag, samt min privata betraktelser av vardagen.

Dagens betraktelse måste väl ändå börja med mig själv och min självbild. Eller kanske det jag såg i spegeln i morse..
Har precis flyttat till en lägenhet och har en spegeldörr på garderoben jag möter så fort jag går upp varje morgon. Spegeln tror jag finns där för att påminna mig om att tiden går framåt vare sig jag vill eller inte. Det är inte jag som monterat den, så att som vi alla gör lite tillmans att välja tolkning före konstaterande, så tror jag den finns där för att påminna mig om någonting. Kanske dagens LCHF kost, eller att magplattan ser lite mer ut som en använd krockkudde. Övriga delar kommerteras inte här..

Tänk att det det snart gått 50 år sedan jag såg dagens ljus och bilden i spegeln berättar obarmhärtligt om vad jag varit med om. Både glädje och sorg! Allt har satt sina spår och visst är det lätt att bli missnöjd över avsaknaden av fotomodellmage, men tänk så mycket jag fått vara med om. Det är lätt att känna sig fet och ful, men idag, idag känner jag mig som en riktigt vuxen, stark och snygg 50-åring. För jag är stolt över vad jag gjort i livet och känner att jag lätt kan gå vidare i livet med bilden av mig själv som en kanske något ärrad kämpe, men vid gott mod och med stor framtidstro, så stor att den räcker till att dela med sig av! Så till alla er som känner lite missmod över ålder, utseende, karriär, idrottsliga resultat eller misslyckat bullbak, jag ger er dagen idag, vårdagjämningen 2012. Nu blir allt mycket ljusare fortare!

Ha det bäst!






2 kommentarer:

  1. Härligt Mats, detta kommer att gå som en dans!
    Du har nu fått din första följare!
    Kram Helena

    SvaraRadera